Abu Revo SX
SPJUTSPETSDESIGN OCH AVANCERAD PRESTANDA
Revo SX tar spjutspetsdesign till nästa nivå. Genom sin IM-C6 (Insert molded C6) design av stativet i kombination
med ett växelhus av aluminium är nya Revo SX lättare än sin föregångare samtidigt som den behåller sin ypperliga vridstyvhet.
Modell | Vikt | Utv. | Kul. | Linkap. | Inv./Varv | Max. drag | Ex. spole |
RSX10 | 203g | 6,2:1 | 8+1 | 140m/0,20mm | 76cm | 4,5kg | Nej |
RSX20 | 206g | 6,2:1 | 8+1 | 110m/0,25mm | 83cm | 5kg | Nej |
RSX30 | 225g | 6,2:1 | 8+1 | 150m/0,28mm | 89cm | 5kg | Nej |
RSX40 | 261g | 6,2:1 | 8+1 | 210m/0,28 | 102cm | 8kg | Nej |
Fakta:
- 8 HPCR™-kullager + 1st IARrullager
- Carbon Matrix™-broms, jämn och stark bromsverkan i alla lägen.
- AMGearing är ett system av precisionsfrästa kugghjul som ger ojämförlig mjukhet och slitstyrka.
- Computer optimized (COG) gear design, dvs datoroptimerad design av kuggfräsningen, ger rullen den mest effektiva kuggmekanismen.
- IM-C6 (Insert molded C6) design av stativet kombinerar ett X-Cräftic-växelhus med C6-stativ ger en betydande viktminskning utan att offra varken styrka eller hållbarhet.
- Svarvad aluminiumspole som designats att även användas för superlinor utan risk att de glider. Rocket Spool Lip Design ger en bättre kontroll av linan vilket ger längre kast.
- Grafitrotor med låg vikt. Exklusivt framtagen K-Clutch (frinavs) backspärr.
- Spolaxel och komponenter av rostfritt stål för att slippa korrosionsproblem.
- Långsam oscillering innebär bättre linläggning för all typ av lina.
- Everlast bygelfällning står för förbättrad slitstyrka.
- Frambromsad
KÖP TILL Lina:
NOTERA
- Produktbilden föreställer modell, ej storlek eller vev.
- Vi reserverar oss för ev. faktafel då ovanstående uppgifter är lämnade av vår leverantör.
FÖRKLARINGAR
- Max. drag: Maximal styrka på bromsen
- Inv/Varv: Antal cm som man vevar in på ett varv
- Utv.: Utväxling, hur många varv spolen rullar på ett vev-varv
- Kul.: Antal kul- och rullager