Daiwa 20 Saltiga (G) 14000XH
Nya Saltiga är byggd för att "slå ditt rekord" med varje bit och punkt noggrant utvalda för att hjälpa sportfiskare att uppnå sina fiskedrömmar.
Tillverkad i Japan och svällande i sömmarna med teknologi, är Saltiga designexcellens som bara Daiwa kan leverera, och styrka och kraft som bara Saltiga kan erbjuda.
MONOCOQUE (MQ)
Fram till 20 Saltiga bestod rullkroppar av två nyckelelement som kallas kropp och kroppsskydd.
MQ-systemet kräver inget karossskydd istället för att använda en motorplatta för att skruva direkt på karossen. Eliminerar behovet av skruvar för att hålla ett kroppsskydd på plats. MQ-kroppen förbättrar hållfastheten på rullen, den förbättrar också kroppens vattentålighet och tillåter att ett drivhjul med större diameter installeras.
MAGSEALED KULLAGER
Efter en stor framgång med Magseal har Daiwa beslutat att installera Magseal-systemet i ett kullager. Genom att tillsätta vätskan skapar det en magnetisk tätning i lagren för att stödja och minska mängden saltvattenintrång. Istället för att använda gummitätningar är det mycket mer effektivt och skapar mjukare snurr på rullen. I 20 Saltiga har Daiwa installerat Magseal-lagren på varje sida av drivväxeln precis som 15 Saltiga. Denna struktur kommer att skydda rullarnas inre delar och eliminera inträngning av saltvatten.
MAGSEALED LINE ROLLER
Av alla komponenter i rullen tar lintrissan mest skada från saltet, sanden och andra element som din lina plockar upp under fisket. Genom att lägga till Magseal-lagret i lintrissan gör det att rullen förblir jämn och förlänger dess livslängd. Den långa livslängden för Magseal linrullagersystem kommer att minska mängden linproblem under fiske.
ATD (Advanced Tournament Drag)
Det är den senaste bromstekniken som introducerats i bromssystem. ATD implementerar strukturella förändringar av spolmetallen på rullen som ger bättre stöd för spolen över hela längden av huvudaxeln. Detta extra stöd för spolen minskar spolens vridning under belastning, främjar ett jämnare tryck på bromsbrickorna och minskar slutligen "pulsering" av bromsen när man fightar fisken. Genom att implementera ett vävt kol med hög densitet, impregnerat med specialdesignat fett, skapar kombinationen ett jämnt och flytande motstånd över alla trycknivåer.
LONG CAST ABS SPOOL
En maximerad kärndiameter och omvänd avsmalning betyder 100% användbar lina, utan mer "död" lina begravd i en djup kärna. Du kan fylla den med lina ända fram till kanten av spolläppen utan rädsla för trassel. Den omvända koniska ABS-designen ger mindre gjutfriktion för längre och enklare gjutning.
ALUMINIUM AIR ROTOR
Mer än dubbelt så styv. Den nydesignade luftrotorn i aluminium är mer än dubbelt så styv jämfört med 15 Saltiga. Den är också 50 % mer hållbar än den berömda original Z-serien Saltiga från 2002.
Modell | Vikt | Utv. | Kul. | Linkap. | Inv./Varv | Max.drag | Ex.spole |
14000 | 665g | 6,2:1 | 12 | 300m/0.35mm | 134cm | 25kg | Nej |
SPECIFIKATIONER
- 12 BB (2 Mag sealed BB/4 CRBB/6BB)
- Magsealed Monocoque Body
- Magsealed LineRoller & Ballbearings
- One Piece Air Bail
- G1 Dura Aluminium Tough Digigear
- Cross Wrap
- Bail Click
- Manual Bail Return
- Made in Japan
KÖP TILL LINA:
NOTERA
- Produktbilden föreställer modell, ej storlek eller vev.
- Vi reserverar oss för ev. faktafel då ovanstående uppgifter är lämnade av vår leverantör.
FÖRKLARINGAR
- Max.drag: Maximalstyrkapåbromsen
- Inv/Varv: Antal cm som man vevar in på ett varv
- Utv.: Utväxling, hur många varv spolen rullar på ett vev-varv
- Kul.: Antal kul- och rullager
SPECIALFRAKTER
Fraktavgift för spön är olika, klicka här för mer information om våra specialfrakter >>